Zoznam článkov od 1 do 20 (z 58) >>

Tip na surrealistický, neskutočný zážitok? - Prechádzka po nákupnom centre...

(Stephanie Davis)

Dolomity

Dolomiti Extreme Trail 103km

29.06.2016
To bola krása, vracal som, no na konci som mal slzy v očiach od radosti! Na preteky Dolomiti Extreme Trail pri talianskom Val di Zoldo s parametrami trate 103 km a +7150 výškových metrov som sa prihlásil už začiatkom februára spolu s kamarátmi z Banskej Bystrice, ktorí bežali kratšiu, 53km dlhú trať. Cestovali sme spoločne autom v stredu ráno 8. júna. Ubytovanie sme zohnali v dedinke Cibiana di Cadore, cca 30 minút autom od miesta štartu. Vo štvrtok sme išli na prezentáciu v meste Forno di Zoldo, kde sme si prevzali štartovné čísla a absolvovali kontrolu povinnej v...   Celý článok
 Odopínam lyže a pripínam si ich na ruksak. Prichádza pocit radosti, veľkej radosti. Bol to zjazd ako mnohé pred ním ale predsa len bol úplne iný. Je dôvodom tejto radosti práve prekonaná obtiažnosť, alebo si už začínam pomaly uvedomovať skutočnosť, že tento zjazd je už môj s poradovým číslom 100 ? Neviem. Hneď za mnou prichádzajú priatelia. Helmut, Sieglinge, Alberto a za ním Aldo. Aj oni žiaria radosťou. Celkom ináč to ale bolo na začiatku zjazdu. Nikto nepovedal jediné slovo, každý bol utiahnutý sám do seba. Pozoroval som ich všetkých a pri staros...   Celý článok
•13 SEPTEMBER 2014 •Colfosco/Arabba/Canazei/Selva Gardena – Dolomity, Taliansko •preteky short-distance Ultra SkyMarathon •finále alpskej Salomon Trail Tour •Majstrovstvá Talianska v horskom ultramaratóne (Italiano Campionato) •57km/3700m+ •6:15:27 hod •5.miesto Subjektívne pocity sa dajú zhrnúť a spísať najlepšie hneď po akcii. V mojom prípade je aj týždeň po pretekoch celkom úspech. Tradične ako každý rok sme na jar vyberali zahraničné preteky, ktoré budú stredobodom a hlavným „targetom“ letnej sezóny. Keďže na jar som vychyta...   Celý článok
Úspěšný sjezd Innerkofler Rinne z Cristalla potvrdil, v co jsem doufal. V severních expozicích ve výškách 2300-3300 metrů jsou perfektní podmínky. Povzbuzen tímto faktem, už sám bez Waltera přejíždím pět hodin do Madonny di Campiglio, východiska pro Dolomity Brenta. Budu v nich poprvé, ale dobře vím, jaká pověst jim předchází a cítím velkou zvědavost.   Přespávám v autě přímo na okraji Madonny a pod pláštíkem noci vyrážím na nejvyšší vrchol Brenty s příznačným názvem Cima Brenta. Čeká na mne porce 1700 metrů převýšení zakončených...   Celý článok
Máme s mojou ženou to šťastie, že sme ešte stále tu. Keď sme ťahali k sedemdesiatke, mali sme ešte stále chuť sa kuknúť zblízka na pekné kopce. Ale kam pôjdeš, keď ti sily ubúdajú? Niečo vážnejšie už robiť nemôžeš. Napadla ma Brenta: od Madonny to poznáme a čo z druhej strany? Mapa ukáže Molveno, pri jazere je hneď kemping, ideme totiž s vlastným „Motorhomom“ a berieme aj mtb. Je to hneď pri lyžiarskom stredisku Paganella. Kemp je parádny, ihneď sa ideme previezť na bicykloch okolo jazera, potom hľadáme cieľ na rozchodenie. Tip padne na kr...   Celý článok
Už po devíti dnech se vracím podruhé v sezóně do Dolomit, sněhově nejbohatší oblasti této zimy. Tentokrát jsem tu s bratrem, mým nejoblíbenějším parťákem. Zpět domů jsem se vrátil v podstatě jen kvůli zubaři a promítání na Jamesáckém skialpstretu na Brnčálce, které jsem slíbil našemu expedičnímu vedoucímu. V plánu máme spektakulární linie z třítisícovek Antelaa a Pelma, jejichž originalita je podmíněna neobvyklými tvary dolomitských štítů. První den se rozkoukáváme v Cortině d'Ampezzo, proslulém alpském centru a dějišti zimní olymp...   Celý článok
 Zima 2014 mnoho sněhu nepřinesla. Ani do Čech, ani na Slovensko, ba ani do většiny alpských oblastí. Existují ale dvě čestné výjimky, které si zřejmě stáhly sněhové srážky z širokého okolí: Julské Alpy a Dolomity. A právě do Dolomit vyráží na přelomu března a dubna část naší tatranské party: Rišo Böhmer, Matúš Ovšonka, Peťo Szigety z Brnčálky a já. Z Brna vyjíždíme před půlnocí a čeká nás noční jízda v delirickém polospánku. Když ale za prvního svítání vjíždíme mezi mohutné skalní masívy z dolomitu, rázem jsme všichni ...   Celý článok
Dolomity - Cortina dAmpezzo - passo Tre Croci 1809m. Na túto parádnu túru sme vyrazili z cestného sedla Tre Croci. Auto sme zaparkovali pri ceste kúsok od sedla. Po turistickom chodníku sme vyšli až ku dolnej stanici lanovky pri Rifugio Son Forca 2215m. chodníčkom č. 203. Odtiaľto premáva kuriózna kabínková lanovka. Bolo pekné počasie a vyviezť sa lanovkou až do sedla Forcella Staunies 2932m. za 10 euro bolo výborným a kľúčovým rozhodnutím.   Hneď vedľa stanice lanovky je Rifugio Lorenzi. Chata je postavená na ostrom hrebeni, výhľady sú na obe strany. Rovna...   Celý článok
Dolomity - Canazei - Passo Fedaia Po predošlých dňoch ”tvrdej driny” nás dnes čaká oddychový deň. “Chvalabohu,” pomyslím si. Výber padol na Marmoladu . Najvyšší vrchol Dolomitov. A ja začínam znova premýšlať, v čom ten oddychový deň spočíva? Je to taký istý oddych, ako ked sme šli s Martinom na bajkoch Passo Stelvio? Vtedy, aby sa nepovedalo, sme 400 výškových metrov dali autom. Kŕče som mal v polke túry stejnak, šak to už bol dáky štvrtý deň na bajku. Pre kancelársku krysu ako ja to mohol byť pokojne aj posledný.   A tak premýšľam daľ...   Celý článok
Vyrážame na výjazd za snehom do Dolomitov. Odchod z domu má ďaleko k tomu, aby sa dal označiť ako ideálny. Ale Peťo z Brnče skorej zmiznúť proste nemohol. Doma si ešte dáva sprchu a z PP ideme tak kolo pol šiestej. Aaaach celú noc v aute, čo viac by si mohol človek priať. Možno už len byť za volantom, ale tam Rišo nikoho nepúšťa. Proste má svoje auto rád. Nič v živote však nie je také jednoduché ako by sa mohlo zdať a tak ideme ešte „skratkou“ cez Brno. Vyzdvihnúť Jirka, hlavného plánovača zájazdu. A tak sa vozíme po krajine, až zrazu príde zna...   Celý článok

Val Gardena: Pic

07.09.2013
Nadišiel čas odchodu domov, ale celý deň zabiť cestovaním nechceme. Vypadnúť zo Selvy musíme okolo obeda, takže je tu ešte priestor na prechádzku. Trávnatý a na miestne pomery nezvyklo oblý Pic nad Christinou je na to ideálny. Je vysunutý nad dolinu, takže z neho vidieť skoro všetko, čo sme tu polozili a svojou výškou (2363m) to tiež nie je žiadny drobec, ale parádna rozhľadňa. Navyše z Christiny (časť Plesdinaz) vedie pomerne vysoko (ku statkom Runcaudie a Praplan) verejná cesta. Takže dúfame, že niekde hore zaparkujeme a ušetríme nejaký ten čas a...   Celý článok
Štvrtý deň v Selve sme sa zobudili do rána s krištáľovo priezračným vzduchom. Zabezpečil nám to včerajší studený frontík - jeho teplotu tiež bolo poznať. Hneď sme rezkejšie šliapali v ústrety otvorenej „bráne“  doliny Langental (Vallunga) . Z centra Selvy najprv popri potoku (17A), potom lúkami, kde sa pred dolinou dalo vybrať z dvoch možností – tá krajšia vedie južnejšie, po chodníku č.14, my sme ako naschvál trafili tú druhú, asfaltovú. Ale to bol len kúsok, po parkovisko. Od neho už typická „parkoidná“ krajinka na dne doliny, človek ...   Celý článok
Tretí deň v Selve, ráno ako maľované, sľubovaný studený front nikde. Ale to je po východe slnka, keď si (zatiaľ sám) preverujem, kadiaľ ísť. Kým sa ostatní vymotajú, stále sa spamätávajúc po náročnom včerajšku pod Saslongom (a po nemenej náročnom večeri :-), už sa zaťahuje. Na nete si overujeme, že sa sem ozaj od západu niečo rúti, ale sme pokojní, dnes to bude len oddychovka. Navyše pre tých najviac zlomených aj s kratším variantom :-)   Cieľom je Mont de Stevia, taká zelená „stolová hora“ na sever od dediny. Sklonená je na východ, tým ...   Celý článok
Na druhý deň turistikovania okolo Selvy sme si vymysleli obehnúť najvýraznejší kopec nad ňou – Saslong (Sassolungo, Langkofel). Ale vôbec nevieme, či sa to podarí. Pretože nemáme predstavu o časoch, ale sme aj skupina s dosť rôznorodou výkonnosťou a ešte sa to ráno voľajako zadrháva, vyrážame neskoro. Našťastie som si ráno obehol alternatívy, takže nejdeme z dediny na slepo. Musíme sa dostať priamo pod steny Saslongu, na chatu Emilia Comiciho (2154m), tam už si vyberieme z možností.   Na začiatok sú však len dve: strmo a ešte strmšie hore (cho...   Celý článok
Prvý chod v našej turistickej hostine vo Val Gardene, to bolo len také predjedlo, aj to dosť neskoré. Lebo rodnú hrudu sme opustili okolo tretej nad ránom a so zalepenými očami sme sa začali motať po Selve (Volkensteine) niekedy tesne po poludní. S cieľom zohnať mapu a vyliezť aspoň na vyhliadku nad dedinou. To sa pomedzi penzióny nejako intuitívne podarilo. Pofotili sme seba, dedinu pod nami aj drevenú sväticu pod strieškou a našli sme chodníček ďalej hore do lesa (12B). Vypľul nás po chvíli stúpania a klesania na lúky, kde sa o106 pracovalo a o kus ďale...   Celý článok
Jedno z najznámejších centier „všetkého možného“ outdoorového v západnej časti Dolomitov netreba zvlášť predstavovať, stále sa tam niečo deje. Z každoročných podujatí, ktoré by mohli tu prítomných zaujímať, sú to preteky svetového pohára v zjazde a super-G na zjazdovke Saslong v decembri, alebo vraj najťažší európsky MTB maratón Sellaronda Hero v júni. Dolina s troma obcami (Ortisei, Santa Christina a Selva Gardena) je ale aj centrom ladínskej ľudovej kultúry, ktorú okrem tradičného rezbárstva pripomína množstvo folklórnych podujatí a...   Celý článok
Taliansko - Dolomity - passo Falzarego Talianske Dolomity sú multifunkčné veľhory. Každý milovník horských športov si tu príde na svoje. Počas nášho minuloročného lezeckého výletu sme strávili veľkú časť v okolí cestného sedla Falzarego pod kopcom Lagazoi. Práve Lagazoi sa aj s okolitými scenériami zapísal aj do filmovej histórie: natáčali tu film Cliffhanger. Kúsok odtiaľto v skalnom meste Cinque Torri zase natáčali film Medveď. My sme nenatáčali nič, ale každodenné búrky vytáčali nás. No skúste nastúpiť do neznámej cesty s rizikom, že sa o...   Celý článok
Alebo skôr Vael – Majaré Klettersteig, lebo sme v najzápadnejšej skupine Dolomitov (Rosengarten) a tu sa dohovoríme skôr po nemecky. Ráno sme vypadli z Arca, frčíme domov. Ale na frčanie je noc, deň treba využiť zmysluplnejšie. A ešte taký s dokonalým počasím. Preto v Bolzane odbočujeme z diaľnice na východ (znovu inšpirovaní Vetromagom) a po 30 kilákoch parkujeme v sedle Karerpass, priamo pod lanovkou. A zas nemáme mapu! Musíme veriť tej maľovanej na stene. Na nej je to naoko jednoduché: Pred nami zubatý hrebeň, natiahnutý v smere sever – juh. P...   Celý článok
Začalo to mailom: „Sme traja do auta, ferraty v Dolomitoch, pridáš sa?“ To bolo v auguste, ale zladiť počasie a povinnosti sa nakoniec podarilo až koncom októbra. Predpoveď sľubuje na pár dní babie leto, asi je to posledná možnosť. Piatok večer štart z Liptova, medzipristátie v Turci a na Považí, auto sa plní ľuďmi, jedlom, výstrojom. O polnoci kupujeme rakúsku diaľničnú v Jarovciach a daváááj do Cortiny. Tá bola pôvodným cieľom, ale svitanie plány mení. Vychutnávame ho v Misurine pri jazere, konečne niečo vidíme. Menej už vychutnávame pohľ...   Celý článok
Náš pobyt v Dolomitoch pokračuje. Večer sme naplánovali skorý ranný odchod do Toblachu, odkiaľ chceme prejsť prvú časť Stoneman trailu. Ráno však štrajkuje auto - vybitá batéria, kým to vyriešime je 9 a tak meníme plán - pôjde sa na Tre Cime. Ideme teda na bikoch z kempu, aby sme aspoň nejaké km "nabehali". Z Cortiny už známou cyklotrasou 1 - ale až do Carbonin (1450 m) pred Lago di Landro. Tam odbočujeme na asfaltku k Lago di Misurina. Po chvíli sa nám otvára úchvatný výhľad na masív Monte Cristallo. Samozrejme fotíme :) Nasleduje tiahle stúpani...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 58) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2016  |  designed by MVM Trade s.r.o.