MTB okruh okolo Geissler Gruppe

21.06.2012
mtb-okruh-okolo-geissler-gruppe

Niektorí ľudia sú proste nezodpovední a večne meškajú. Tí moji dvaja meškajú tri hodiny. Plánovať nie je od slova plano a z pozície hlavného plánovača viem, že nám tento čas bude chýbať.

Do Selva Gardena prichádzame až okolo pol jedenástej doobeda, po noci strávenej na diaľnici. Samozrejme že chlapci nemajú naštudovaný miestopis a moja trasa sa im zdá pridlhá, keď vravím, že má 3000 výškových. Dvaja nakoniec vyrážajú so mnou, dvaja si vymysleli po svojom. Avšak vyrážame až po 12. a ešte ďalej sa zdržiavame.

Výšľap do Passo Gardena je taká malá chuťovka. Stále je na čo pozerať. Tu už odbočujeme na pekný singletrack v južných svahoch Puez Gruppe a prídeme priamo pod Sassongher. Do Corvary zjazdujeme podľa mapy Tobacco chodníkom č. 2. Tento úsek veľmi odporúčam, je to presne to, prečo sme tu. Pokračujeme okolo Gruppo Geissler podľa popisu Vetroplacha k jazeru Lago Sompunt a následne k jazeru Lago di Lalung a sme vo Val Badii. Traverzujeme svahy a oproti cez dolinu vidíme skupinu Fanes. V spleti chodníkov sa nám napokon darí prekročiť bočný hrebeň a pekný lesný zjazd nás privádza na miesto s názvom Frena. Vyzerá to tu byť dosť od ruky a čaká nás výšľap o cca 900 výškových metrov do sedla Kreuzjoch po typickej alpskej šotoline. Scenéria, ako napokon stále v Dolomitoch, nepotrebuje komentár. Strmosť kopca nás utvrdzuje v tom, že sme mali v noci lepšie spať. Pod sedlom je malá kôlnička, do ktorej nefúka, sú tam lavice, ohnisko a poskytuje príjemný úkryt. Teplota klesá pod 5ºC a z toho jediného mraku na oblohe poletuje sneh.

Zjazd zo sedla Kreuzjoch (2393m)  je technicky náročný. Úvod znášame všetci a postupne nasadáme, ako nám naše schopnosti dovolia. Zjazd je dosť krátky a už sme na rázcestí, kde sa napájame na Munkler weg. Na tabuľke je zákaz vstupu na bicykli. Už je podvečer a je to vraj pekný chodník, tak napriek zákazu ideme ďalej. Je to dlhšie, než som si myslel. Pekné výhľady na skalné veže, ale to traverzovanie rebier nemá konca. Chodník ide stále hore a dole a je miestami dosť technicky náročný. Hlavne kamene a korene – celoodpružený bicykel s vyššie položeným stredom je veľkou výhodou.

V sedle Bogles nasadzujeme čelovky - je 22:00. Tu začína zjazdík do St. Ulrichu, ktorý Vetroplach označil ako najkrajší v Dolomitoch. Zazlievam chlapcom, že tri hodiny meškali. Presne teraz nám chýbajú a prichádzame aj o tento zjazd. Bude sa sem treba kvôli nemu vrátiť. Stretáme chalana čo beží na chatu, radí nám ísť dolu cestou po hrebeni. Vraj to potrvá takú hodinu. Čelovky sú už nevyhnutné, kravám a koňom svietia oči a teplota sa blíži k nule. Už to nie je ani 1°C a my zjazdujeme 1000 výškových metrov len v ľahkom cyklooblečení po širokej šotoline, križujúc zjazdovky. Nekonečná škoda. Našťastie mám aspoň pláštenku bez rukávov a návleky na kolená. V St. Ulrichu sme o 23:00, riadne premrznutí. Ešte 8km do kopca do Selvy. Radšej nech po nás príde kamoš autom. 2760 výškových po vystúpení z auta po 1200km ceste, idem spať po polnoci a zajtra mám byť Hero.

Marián Surničin

Fotky MTB okruh okolo Geissler Gruppe

LL 21.06.2012
neviem odkiaľ si čerpal tie vlastne špeciálne zemepisne pomenovania ... napr Selva Val Gardena, Passo Val Gardena, Sassonger, Lago di Lalung, ... ale pobavil som sa ....

marians (marian.surnicin@gmail.com) - 21.06.2012
Selva Val Gardena nie je celkom spravne, ale použiva sa Selva Gardena, Passo Val Gardena samozrejme bez Val, Sassonger ma byt Sassongher, Lago di Lalung je podla mapy od Tabacco v poriadku. co este je zle? clanok nepresiel jazykovou korekturou, ak by si to chcel robit, skus sa dohodnut s martinom. moje clanky su pre inspiraciu a preto, ze ak by niekto chcel tym ist jazdit, aby sa mu lahsie planovali trasy. je takych v slovencine malo. mne takto velmi pomohli martinove clanky a som za ne velmi vdacny.

LL 22.06.2012
tu neide o korekturu, skor o dôslednosť a presnosť, tak sa mi javia články a aj tury, priznám sa velmi na neinšpirovali - skôr "odstrašili" pre mňa to je návod AKO sa TO nemá NEROBIŤ mimochodom: http://www.saslong.org/?pagid=157&lang=eng ps. Martinove články SÚ inšpirujúce a nemajú chybu (a ani chyby)

Ripo (richard.pous@umb.sk) - 22.06.2012
Nik nie je dokonaly a ked sa nieco nedobre vyskytne, radi opravime - prave preto aby to sluzilo tym, ktori si to precitat chcu. Takze opravene uz je. A k tej vyzadovanej doslednosti: vyrok "ako sa to nema nerobit" v podstate znamena "ako sa to ma robit" - klasicka negacia negacie, ale zaklady logiky tu rozoberat nebudeme... Takze vlastne Marian: bud vdacny za pochvalu, aj ked asi nebola umyselna :-) Ale to je jedno, tazko debatovat s niekym kto sa nechce podpisat. Kazdopadne vdaka za podnety LL, aj taketo anonymne posuvaju tuto stranku dopredu.

matus 22.06.2012
Riso, pekne si to napisal. Aj mne sa clanok pacil .. akurat nechapem ako si Marian moze dat taku turu pred Hero-m. Respect.

22.06.2012
ako sa to nemá ROBIŤ ...malo byt po správnosti (ospravedlňujem sa za preklep....) ale za tým výrokom si stojím... (pripomína mi to "české podníkáni v Tatrách" - z nočného rýchlika nastupit o 12:00 vo fujavici a lavinovej 4ke do zimného žlabu, ktorého meno ani poriadne neviem a ...) ale vlastne je to každého "skoro" sukromná vec, až na to, že verejne prezentuje, že vedome porušuje isté normálne pravidlá a zákazy a tým nePRIAMO dáva návod druhým, niekedy možno oveľa menej skúseným ...

Ripo 22.06.2012
Sú články typu "choď tade a tade, tam a tam odboč..." a sú články skôr o pocitoch, o zážitkoch, ako tento. Oba typy majú zmysel, táto stránka nie je turistický sprievodca. Myslím že každý vie, že takto sa to robiť nemá (a v texte to aj je spomenuté), aj keď išlo viac o nepohodu ako nebezpečie (to porovnanie s neznámym žľabom je dooosť pritiahnuté za vlasy). Rozumný sa poučí a inšpiruje, hlupákovi aj tak neporadíš. Ale pôvodne to tu bolo o správnom miestopise nie?

marians (marian.surnicin@gmail.com) - 22.06.2012
prirovnanie k cechom v zlabe je uplne mimo. hocikde sa to dalo zabali a zlozit sa pod strechou alebo sa vratit po ceste. tento clanok nevyzdvihujem, ze je najlepsi, ale trasa je vyborna a oplati sa ju prejst.

RE: MTB okruh okolo Geissler Gruppe
Jan (janikbeata@hotmail.sk) - 02.07.2013
ja som si tie názvy ani nevšimol že sú nepresne napísané, a to som tam každý rok. Asi rutina...:-) Veď sú už opravené...:-)))