Dolomity MTB - okruh popod Cinque Torri a cez Passo di Giau

26.07.2012
dolomity-mtb-okruh-popod-cinque-torri-a-cez-passo-di-giau

Prvé ráno po príchode do Cortiny nezačalo najoptimistickejšie (vlastne aj príchod večer bol s dobiehajúcou búrkou, čo je v Dolomitoch v lete štandard) - predpoveď na dnes hlási dážď, čo nám už ráno pripomína zatiahnutá obloha. Rozmýšľame, s čím začať. Už večer sme si boli obzrieť záver 2 trás, z Lago de Ajal to vyzerá veľmi pekne a s ohľadom na počko vyberáme trasu, z ktorej sa dá rýchlo ustúpiť - je to hneď prvá - 1.1 z nemeckého MTB sprievodcu. Rýchlo ju nahrávam do GPS, aby sme náhodou nezablúdili :)

Z kempu sa preštrikujeme Cortinou a šliapeme asfaltkou smerom na Passo Falzarego. Trasa po pár km našťastie odbočuje mimo asfaltku - je to šotolinová skratka k hotelu Argentina. Volá sa to tu Pocol. Na nej nás zachytáva dážď, tak dávame 2 pauzy pod stromami. Potom sa počasie začína postupne zlepšovať - od hotela sa vraciame na asfaltku a pokračujeme popod Tofany opäť v rušnej premávke. Pri odbočke na Rif. Dibona ďalšia pauza - konečne začína vykukovať slniečko :)

O chvíľu odbočujeme na lesnú cestu k Rif. Cinque Torri - slušný výšľap po lesnej asfaltke. Pred chatou sa nám začínajú otvárať úchvatné výhľady na okolité hory - pred nami Cinque Torri, kde je celkom rušno - lezci v niekoľkých cestách, vpravo Toffana di Rozes už vyliezla z oblakov. Pri chate dopĺňame vodu, cesta prechádza do šotoliny, stáva sa čoraz viac kamenistou a ešte väčšmi sa zostrmuje. S Vladom niektoré úseky radšej tlačíme, Marek ich tuším všetky dal v sedle. Takto sa dostávame na najvyšší bod dneška - Rif. Averau 2413 m. Na chate objednávame polievku, s papierovým prestieraním to bolo celkom komické, keďže sme ostali na terase a vietor mal snahu ho odfúknuť. Ale tu je typické účtovať túto službu, tak to neriešime :) Z chaty ideme prvý zjazd - po šotolinovej ceste cez zjazdovku k Rifugio Fedare 1980 m. NIektoré úseky sú náročnejšie, niektoré sa dajú "pustiť". V dolnej časti skúšam "freeride" - po golfovej trávičke skracujem serpentíny.

Od chaty sa napájame na asfaltku - populárny výšľap na Passo di Giau, kadiaľ vedie aj Giro, čo pripomínajú nápisy na ceste ako Alle Basso apod.
V sedle chvíľu pozorujeme cestičkárov a motocyklistov, pre nich je to top zážitok... My však v zjazde na druhú stranu za prvou zákrutou odbočujeme na trávnatý až trocha kamenistý trailík, ktoým si skracujeme časť serpentín - toto je TOP pre nás ): Nižšie sa zasa napájame na asfaltku s peknými zavieračkami - aj to má niečo do seba. Po pár km odbočujeme na cesnú cestu, ktorá nás dovedie nad Lago de Ajal. Z neho skúšam trailovú variantu, ktoú som si všimol večer. Začína ďalší daždík, ktorý nás sprevádza až do kempu, ale je to len prehánka, takže o chvíľu je po nej a my si môžme začať variť večeru :)

Info o trase:
dĺžka 40 km, prevýšenie 1700-1800 m, technická náročnosť: 2+ z 5

trasa je č. 1.1  z knihy Uli Preunkert, Carolin Kreutzer, Marianne Pietschmann: Mountainbiketouren - Südtirol und Dolomiten, kniha obsahuje aj CD s GPS trasami

vhodné mapy: Tabacco 1:25 000 č. 3 (Cortina d'Ampezzo e Dolomiti Ampezzane), Bike Map (dostať zadarmo v informačnom centre v Cortine - sú v nej cyklochodníky aj s číslami, ktoré v turistických mapách nie sú zakreslené)

predpoveď počasia: v kempe dávali vytlačenú predpoveď z tohto zdroja: www.arpa.veneto.it/previsioni/en/html/meteo_dolomiti.php (vypátral Marek :)

Rišo B.

foto: Rišo B. a Marek Z.

Fotky Dolomity MTB - okruh popod Cinque Torri a cez Passo di Giau

RE: Dolomity MTB - okruh popod Cinque Torri a cez Passo di Giau
samo-outdoorman (famosa50@gmail.com) - 26.07.2012
Dali ste si do tela. Ja som bol len na Cinqe Tori na bajku zo synom a stačilo.

tibi (moky@plastika.sk) - 06.08.2012
Pekneeee, ja chcem ist 1. krat na Dolomity, trocha turistiky a tiez na bikoch. Je mozne jazdit aj na cestakoch, alebo na cross-mtb by to bolo vhodnejsie. Mate nejaky tip? chceme ist na 7 dni, niekde do kempu, stan-chatky.

RE: Dolomity MTB - okruh popod Cinque Torri a cez Passo di Giau
martin 07.08.2012
Dolomity sú hory na "1 život" ťažko poradiť jednou vetou. Treba ísť, vyskúšať zažiť a nabudúce už budete vedieť viac. Veľa toho nájdete aj na tejto stránke :) V strede augusta sezóna vrcholí, budú tam masy ľudí... Tajný tip: camping Rocchetta Cortina