Na bajku cez Fanes

17.06.2009
na-bajku-cez-fanesTalianske Dolomity sú známe peknými terénmi na horskú cyklistiku, treba však hneď dodať že bajkovanie je krásne, ale aj tvrdé a drsné. Takou klasickou ukážkou o čom je bajkovanie v Dolomitoch je prírodný park Fanes-Sennes ležiaci severne od Cortiny. Nekonečné a strmé štrkové serpentíny, na ktorých vám niekedy bajk pláve, akoby ste jazdili po snehu sú popretkávané úzkymi chodníčkami s tvrdým hlineným alebo kamenistým podkladom.
Za drinu odmakanú na bajku tu však budete odmenení výhľadmi, aké sa bajkerovi neukážu takmer nikde na svete. Jazdenie v lese je veľmi vzácne a výhľady si môžete vychutnávať počas celej túry.

Ja som väčšinou vchádzal do tohto krásneho sveta smerom od San Kassianu, ktorý leží vo Val Badii. Od chaty Capana Alpina sa dostaneme na náhornú plošinu v centre Fanesu cez sedlo Col Locia. Tento prístup môže ľudí neznalých veci odradiť, pretože v strmom stúpaní treba tlačiť a v závere treba bike aj niesť po kamenných schodoch.

Námaha sa však oplatí, lebo po prekonaní sedla môžete sadnúť na bike a odtiaľ je už všetko zjazdné, úzky chodníček postupne prechádza do štrkovej cesty a tu si už môžete vychutnávať úžasné výhľady.

Do tejto oblasti sa dá vstúpiť však aj smerom od dedinky St. Vigil, ktorá je známa ako etapové centrum MTBpretekov Transalp, ďalšou možnosťou je prístup v smere od Cortiny (mapka).

Aj keď sa tu prevažne jazdí po štrkových cestách dajú sa tu nájsť aj pekné singltraily. Jeden z nich (chodníček č. 9) nájdete na mapke v galérii, ďalší pekný chodníček je aj pred sedlom Col Locia.

Takže až vás fotky v galérii zmotivujú dostatočne, nezabudnite si pribaliť nejaké kvalitné široké plášte a bajk radšej celoodpružený...