Paternkofel – via ferrata a Schartenweg

03.12.2010
paternkofel-–-via-ferrata-a-schartenweg

Krásne a mrazivé ráno nás víta v posledný deň v Dolomitoch. Poobede odchádzame a tak sme si vybrali kratšiu a nenáročnú túru. Začíname na pri chate Rifugio Auronzo (2 320 m n.m.) priamo pod Tre Cime v Sextenských Dolomitoch. Našim cieľom je Paternkofel (2 744 m n.m.) a ďalej prechod po vojenskej ceste Schartenweg na chatu Bullelejochutte (2 528 m n.m.).

Širokým chodníkom ideme do sedla Forcela Lavaredo (2 454 m n.m.). Odtiaľ doprava hore po hrebienku k skalnej stene s tunelom. Tu začína via ferrata ktorá prechádza cez Passportenscharte (2 589 m n.m.) do štrbiny Gamsscharte (2 650 m n.m.). Tu už začína vrcholová via ferrata na Paternkofel.

Po absolvovaní vrcholu sa vraciame späť do štrbiny Gamsscharte a pokračujem už po „štrbinovej ceste“ Schartenweg. Táto vedie po úzkom chodníku s exponovanými rímsami, mostíkmi a oknami. Výhľady sme tu nemali najlepšie, kvôli vysokej inverznej oblačnosti, ale sem tam sa to otvorilo a skutočne bolo na čo pozerať. Pozdĺž hrebeňa Bodenknoten sa dostaneme do sedla Bullelejoch (2 522 m n.m.). Ťažšie miesta sú zaistené lanami a rebríkom, záver sa ide po pohodovom chodníku.

Zo sedla si odskočíme na chatu Bullelejochutte, ktorá bola otvorená posledný deň v sezóne. Ide o veľmi peknú a útulnú chatu. Stretlo sa tu viac ľudí ako inde, pretože všetky ostatné chaty v širokom okolí boli už zatvorené.

Nás čaká zostup späť do sedla Bullelejoch a po chodníku č. 104, popri jazere Lago di Cengia (2 324 m n.m.) sa presúvame k Rifugio Auronzo.

Ďalší výlet v Dolomitoch sa priblížil k svojmu koncu a nás čaká ešte cesta domov. Dolomity opäť nesklamali a určite sa tu ešte vrátime.

Peter Kračmer

www.outdoorsport.sk

Fotky Paternkofel – via ferrata a Schartenweg

RE: Paternkofel – via ferrata a Schartenweg
samo-outdoorman (famosa50@gmail.com) - 04.08.2012
Pri mojej návšteve pred rokmi, bol ten hrebeň nepriechodný, asi to obnovili, ako pozerám.

06.08.2012
Ja som tam bol pre týždňom aj minulý rok a všetko bolo schodné.