Punta Fiames - via ferrata M. Strobel

31.10.2010
punta-fiames-via-ferrata-m-strobel

Dolomity sú pre mňa raj na zemi a tak som sa tam po šiestich týždňoch opäť vrátil. Dostal som sa tam v skutku na rýchlo. Okolo obeda mi zazvonil telefón a večer sme už sedeli v aute. Ťažko som mohol odolať takejto ponuke, aj keď je október, predpoveď počasia bola veľmi priaznivá.

Ráno pred ôsmou sme v Cortine d´Ampezzo a v infocentre chcem ešte zistiť potrebné informácie. To však otvárajú až neskôr a nám sa už nechcelo čakať. Rozmýšľame, kam ísť? Po nočnej ceste sme unavený a je už dosť hodín na poriadny kopec, tak hľadáme ciele v mapách a sprievodcoch. Našli sme vhodný cieľ asi štyri kilometre severne nad Cortinou. Ide o via ferratu Albino Michielli Strobel, ktorá vedie na Punta Fiames 2 240 m n.m. Nachádza sa v skupine Cristallo na hrebeni Pomagagnon. Ide o stredne ťažkú via ferratu označenú červenou farbou.

Vyrážame z Fiames 1 280 m n.m. od penziónu pri ceste. Nástup pod via ferratu ide chvíľu lesom a potom chodníčkom popri suťovisku. Slnko nás prekvapivo riadne hrialo a vôbec to nevypadalo, že je október. Via ferrata vedie po policiach v stene tohto masívu. Na začiatku nie je ani lano a zaistené sú len výšvihy medzi policami. Výhľady na Cortinu, Tofany, Marmoladu a ďalšie dominanty sú v skutku krásne. Celou cestou je pod nami aj futbalové ihrisko, takže kto má chuť, môže si zápas vychutnať z VIP miesta. Vo vrchnej časti sa ide aj po rebríku a pod vrcholom sa už ide po chodeckom teréne. Nenáročné, rýchle ale aj tak je to takmer 1 000 výškových metrov až na vrchol.

Po oddychu a fotení schádzame po príjemnom chodníku do sedla Forcella Pomagagnon 2 178 m n.m. Tu nás čaká zostup veľkým suťoviskom po pásmo kosodreviny asi 500 výškových metrov. Ďalej  už v spleti rôznych chodníčkov zostupujem k autu a rozmýšľame čo si dáme ďalší deň.

V prípade, že vyrazíte skôr ako my a budete mať ešte chuť, tak hneď pod suťoviskom vľavo je nástup na ďalšiu via ferratu Terza Cengia. A takto sa z toho dá urobiť celodenná túra.