Dolomity: JV hranou na Sas de Stria 2477m.

18.05.2013
dolomity-jv-hranou-na-sas-de-stria-2477m-
Taliansko - Dolomity - passo Falzarego

Talianske Dolomity sú multifunkčné veľhory. Každý milovník horských športov si tu príde na svoje. Počas nášho minuloročného lezeckého výletu sme strávili veľkú časť v okolí cestného sedla Falzarego pod kopcom Lagazoi. Práve Lagazoi sa aj s okolitými scenériami zapísal aj do filmovej histórie: natáčali tu film Cliffhanger. Kúsok odtiaľto v skalnom meste Cinque Torri zase natáčali film Medveď.

My sme nenatáčali nič, ale každodenné búrky vytáčali nás. No skúste nastúpiť do neznámej cesty s rizikom, že sa odrazu priženie búrka...

Po jednej takej búrke prečkanej v aute som usilovne listujúc v sprievodcovi narazil na to, čo som už dlhšie hľadal. Lezeckú cestu na kopček vypínajúci sa nad parkoviskom.

Boli sme už hore peši po turistickom chodníčku, sú tam pozostatky opevnenia z prvej svetovej vojny. Sprievodca dokonca ukazuje ako sa k nástupu dá pohodlne dostať starou vojenskou štôlňou. Treba mať ale samozrejme čelovku.

Sass_de_Stria_od_Falzarega

Po preštudovaní sprievodcu a zistení, že najťažšie miesto je za IV. vyrážame si zaliezť. Na nástupe sme síce o štvrtej poobede ale s pocitom, že dnešná búrka už bola.

Lezecká cesta vedie pilierom a tak sa nám darí vďaka ľahšej orientácii rýchlo napredovať. V predposlednej dĺžke prichádza najkrajšie miesto: traverz skalným tunelom. Fotka z tohto miesta bola aj v sprievodcovi. Zastavujeme a robíme svoje... :)

Najťažšie lezecké kroky prichádzajú v poslednej dĺžke už tesne pod vrcholom. Sme hore a opäť vychutnávame výhľady ktorých sa nevieme každý deň nabažiť.

Pohľadom nájdeme aj náš domov na štyroch kolesách stojaci na parkovisku pri lanovke. Pomaly schádzame dole, bude treba pripraviť večeru, umyť sa mokrým uterákom a nájsť v sprievodcovi niečo na zajtra.

Dnešný deň bol nakoniec plnohodnotný, aj keď už to tak nevyzeralo.

Výstroj: Vklínence, frendy, smyčky, čelovka. Všetky ostatné potrebné info nájdete v galérii.

M.B.

Fotky Dolomity: JV hranou na Sas de Stria 2477m.